Matkamukava ja samalla vankka jousitustuntuma miellyttää maantieajossa.
Juha Peltonen
Peugeot e-3008: Ensituntumia brändin tämän vuoden tärkeimmästä
Auto Bild pääsi pikatutustumaan ennakkoon Peugeotin kuluvan vuoden tärkeimpään uutuusmalliin, e-3008:aan.
Tehtaan spekseillä ollut esittely-yksilö vastasi lähes yks-yhteen Suomen e-3008 GT -varustetasoa, joskin siitä puuttui eräs huomattavan tärkeä varuste: erityisen tanakat ja sähkösäätöiset, selälle optimoidut AGR-istuimet.
Eipä silti, myös esittely-yksilön mekaanisesti säädettävät ja hieman tavallisemmat tuolit välittävät hyvän sivuttaistuen, mutta reisityynyn säätöä niissä ei kuitenkaan ole.
Myös kääntösäde on kaupungissa yllättävän kompakti.
Juha Peltonen
Tehtaan demoyksilöön ei kuulunut Suomen GT-versioissa olevia erityisen selkäoptimoituja, sähkösäätöisiä AGR-istuimia, vaan tavanomaisemmat hyvät istuimet varustettuna mekaanisin säädöin.
Juha Peltonen
Polvitilaa riittää aika hyvin myös pitkäaikaiselle. Pääntila riittää 185-senttiselle – ainakin testiyksikössä, johon ei kuulunut kattoluukkua.
Juha Peltonen
Leveä 21-tuumainen näyttöruutu on selkeä, ja esimerkiksi jäljellä olevan sähköisen toimintamatkan näkee ruudulta nopeasti. Tosin numeroiden fontti saattaa jonkun mielestä olla hieman turhan litteä.
Juha Peltonen
Ohjauspyörän painikkeiden täsmällinen mekaaninen tuntuma ei jätä arvailun varaa, että menikö komento perille vai ei.
Juha Peltonen
Ajosuunnan valitsin sijaitsee kohtuullisen ylhäällä ja helposti näkyvillä kojelaudassa, kun puolestaan ohjelmoitavat, virtuaaliset i-Toggle -painikkeet ovat erinomaisen käytännölliset oman käyttötarpeen mukaisesti.
Ohjauspyörän painikkeiden täsmällinen mekaaninen tuntuma ei jätä arvailun varaa, että menikö komento perille vai ei. ”Viikset” ovat niin ikään uudenlaiset, ja ne vaikuttavat hyvin toimivilta. Kojelaudan ja keskikonsolin kangasverhoilu luo omaa tyyliään.
Leveä 21-tuumainen näyttöruutu on selkeä, ja esimerkiksi jäljellä olevan sähköisen toimintamatkan näkee ruudulta nopeasti. Tosin numeroiden fontti saattaa jonkun mielestä olla hieman turhan litteä.
Matkamukava ja samalla vankka jousitustuntuma miellyttää maantieajossa.
Takaovet avautuvat suhteellisen reiluun kulmaan, joten kulku takaistuimelle on helppoa. Polvitilaa riittää aika hyvin myös pitkäaikaiselle. Pääntila riittää 185-senttiselle – ainakin testiyksikössä, johon ei kuulunut kattoluukkua.
Tavaratilasta saadaan sen syvässä olomuodossa 520-litrainen, ja isoimmillaan tilasta saadaan säädettävän välipohjan ansiosta tasapohjainen.
Tässä aloitustuntumia. Palaamme myöhemmin aiheeseen uuden Peugeot e-3008:n koeajon merkeissä.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Skywell: Suomeen rantautuvan uuden kiinalaisbrändin maailmanlaajuiseen ohjelmistoon sisältyy premiumiin tähtäävä BE11-katumaasturi
Renault Symbioz: Suuret sisätilat ja valtavasti tavaratilaa alempaan keskikokoluokkaan
BMW M4 CS: Ratakilpurin tuntua
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Klassikkovahvistin Italiasta
Estelonin uusi mestariteos
Epokselta lattiakaiutin
Pastellia portaikkoon ja laventelia makuuhuoneeseen
Sennheiserin uusi kuussatanen
Uusi haastaja
Voxativelta uusi kaiutinmalli
OePhi Tanskasta
Ikonin paluu
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Skywell: Suomeen rantautuvan uuden kiinalaisbrändin maailmanlaajuiseen ohjelmistoon sisältyy premiumiin tähtäävä BE11-katumaasturi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Täyshybridi, ladattava hybridi vai kevythybridi? – Mitsubishin tekninen kouluttaja kertoo mitä kannattaa huomioida voimalinjan valinnassa
Skywell: Suomeen rantautuvan uuden kiinalaisbrändin maailmanlaajuiseen ohjelmistoon sisältyy premiumiin tähtäävä BE11-katumaasturi
Renault Symbioz: Suuret sisätilat ja valtavasti tavaratilaa alempaan keskikokoluokkaan
BMW M4 CS: Ratakilpurin tuntua
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
LUETUIMMAT
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN